jagvaldelivet.blogg.se

FrÄn drogmissbruk och kriminallitet mot lycka och livet

😀

Kategori:

Oj de va lĂ€nge sen man skrev nĂ„got, stor i duschen och pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt började tĂ€nka pĂ„ bloggen, la mig i soffan och började lĂ€sa igenom den, 
Herregud vad de har hĂ€nt mycket i mitt liv. Om inte bara de senaste Ă„ret, tĂ€nkte jag kanske skulle börja skriva igen. 

Just nu sĂ„ Ă€r jag snart klar med min utbildning,  17 november Ă€r de avslutning i skolan, men min dröm frĂ„n dag 1 har varit att komma i kontakt med ett jobb som jag brinner för,MĂ€nniskor pĂ„ min sista APL var jag pĂ„ psyket i Eksjö,slutenvĂ„rden lĂ„st avdelning,  nĂ€r jag kom dit första dagen kĂ€nde jag verkligen,  jag har hittat rĂ€tt, kĂ€ndes sĂ„ bra att fĂ„ se den verksamheten frĂ„n personalstyrkan sett och inte bara den sidan jag har varit med om, alltsĂ„ nĂ€r jag har varit inlagd pĂ„ psyk sjĂ€lv, dĂ€r handla de verkligen om nuet inte i gĂ„r eller sĂ„ utan NUET, vad ska man göra,behandla,medicinera,planera för vidare vĂ„rd osv kĂ€nns fel att sĂ€ga men fan sĂ„ kul och lĂ€rorikt de Ă€r med de nĂ€r man möter alla mĂ€nniskor. De slutade dock med att jag blev timmar anstĂ€lld pĂ„ landstinget i Jönköping pĂ„ psyk, och jobba dĂ€r nu som vikarie .men de trĂ„kiga Ă€r att en tjĂ€nst dĂ€r efter skolan Ă€r lĂ„ngt bort dĂ„ de Ă€r de systemet att man mĂ„ste gĂ„ som vikarie ett visst antal hundra timmar, kan ju hoppas pĂ„ ett lĂ€ngre vik eller sĂ„,men vi fĂ„r se hur framtiden blir, sökte en tjĂ€nst pĂ„ ett behandlingshem,ett LVM hem, fick ett mejl tillbaka, tyvĂ€rr vi ha tillsatt tjĂ€nsten redan,skit tĂ€nkte jag och slĂ€ppte de,  men förra veckan ringer dom upp och vill att jag kommer pĂ„ intervju, sagt och gjort va dĂ€r och presenterarde 
Mig. SĂ„ vi fĂ„r se vad som hĂ€nder dĂ€r ocksĂ„. ÖppenvĂ„rden i Eksjö vill att jag ska börja dĂ€r som vikarie och hjĂ€lpa dom med expertis hur vi missbruk och narkomaner funkar och tĂ€nker lika dant dĂ€r vi fĂ„r se vad som sker,
Man kan tĂ€nka, att jag har sĂ„ mycket jobb att vĂ€lja pĂ„ osv, de kanske jag har med men man fĂ„r inte glömma bort familjen allt ska funka med min sambos jobb,dagis,hunden osv ocksĂ„ livet Ă€r ett stort pussel och jag lĂ€r mig varje dag, varje dag lĂ€ggs en bit och de börja sakta men sĂ€kert bli ett fint pussel. 

Jaop sĂ„ Ă€r det ska börja skriva igen, kĂ€nns skönt att se den resa jag gör trotts allt den dag jag tog beslutet att JAG VALDE LIVET!! 

God natt 

KOMMENTARER:

  • Anonym sĂ€ger:
    2015-10-28 | 20:31:46

    Du Àr grym Ä en kanon skötare!

Kommentera inlÀgget hÀr: