jagvaldelivet.blogg.se

Från drogmissbruk och kriminallitet mot lycka och livet

god morgon onsdag !

Kategori: Allmänt

God morgon
 
jaha onsdag idag, julia varit riktigt sjuk sen typ i lördags , va på vårdcentralen igår och hon fick andas i en mask två gånger fick ngr tabletter och två mediciner så nu har de äntligen vänt,febern borta och knappt ingen hosta kvar, så skönt förn henne, igår hade hon över 39 graders feber när vi va där och nu helt borta ;) 
jaha i morgon är de påskakärring dags för julia sen åker vi ner till mamma och mormor över påsk och julia ska till tony, men först en hel dag med mikalea och mamma i stallet och lite annat som hon har längtat och tjatat efter bonusfarmor och min syster ;) och den känslan som innfinner sig när man ser julias lycka i ögonen av att vara med min mamma och syster och av att bara vara där hemma är helt galet fin ;) 
blir massa påskmat och bara en massa kärlek hela helgen ska bli så skönt att kopmma iväg lite och ladda batterierna;)
 
jaha och i skolan då ? jo fan de går fins som fan fick som sagt ett A på slut tentan i psykiatrin och ett A i kursen som helhet, verka vara ngt jag kan de där svenska psykvården och hur den fungera/borde fungera eftersom jag fått så bra betyg och kanske lagt ner max tre timmar plugg på alla inlämningar, de känns som att detta varit självklart för mig , eftersom jag har levt så många år inom vården och psyket m.m så vet jag juh faktisk hur dom arbeta elr hur dom borde arbeta för att de ska fungera någulunda i vården till folk som har ngn form av funktionsnedsättning.men de finns fort väldigt mkt som måste jobbas på och förbättras, men samtidigt har de gått ca 50-60 år bara efter dom slutade att lobbotomera människor som hade ngn form av psykisk ohälsa och som inte va "normal" för svenska samhället.
har skrivit ett prov i engelskan som förhoppnimngsvis gör mig godkänd i de så jag kan lägga den kursen bakom mig också , samt hoppat på en kurs som heter specialpedagogig som är riktigt intressant, samt börja hälsovårdspedagogig vecka 17, och till hösten blir de vård och omsorg 1 samt psykiatri 2 och kanske medicin1 =) fullt ös men de går bra för de är ngt som inytressera mig;) vill juh bara bli klar så fort de går så jag kan få komma ut och jobba på ngt behandlingshem elr på psyket elr ngt i den stilen !
 
jaha redan 15 grader i solen och inte ett moln på himmlen, så förhoppningsvis kommer vi ut på en promenad sen julia och jag och mata ankorna lite;) Nike är med emelie på jobbet hela dagen ;) Nike ha börjat extra knäcka som terapihund ;) haha näre men ha en fin dag allesammans ! snart kommer den dagen som jag väntat på så länge en kärlekfull och mkt lycklig dag ! ;) hihih busigt =) 
 
                KÄRLEK
Kommentera inlägget här: